Nyklippta klor och hur fin som helst...

2010-02-10 / 22:47:31
Hela eftermiddagen har jag och matte bara ägnat oss åt mig...
Eller ja allting började med en liten tupplur...
När vi vaknade igen gick vi en runda och jag fick ha mitt täcke på mig.
Träffade på ganska många andra hundar denna gången...
Fast ingen var dock så söt som jag.. :D

När vi kom tillbaka började uppfrächningen...
Först blev det en liten tvättning i rumpan och magen och runt ögonen.
Sen fick jag en riktigt lång tur med kammen..
Inte en enda knuta eller tova i detta håret inte...
Efter det blev det kloklippning och håret runt rumpan klipptes av.
Håret runt ögonen toppades lite och ögonbajset togs väck.
Det var inte alls så farligt som jag trodde det skulle vara...
I början gjorde jag lite motstånd men sen var det bara att ge med sig.

Nu har jag mjukt och fint hår,
inga problem med att bajsa,
inga hårstrån som sticker in i ögat
och
inga vassa klor.

Nu på kvällen så har vi städat lite i min kojja och där hittade vi så mycket leksaker
och annat som hade glidit under madrassen som jag inte sett på länge...



Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: